موتور فروش
موتور فروش
موتور فروش,چه موتورسیکلت هایی مناسب بانوان هستند؟,موتورسیکلت مناسب بانوان,موتورسیکلت هوندا کلیک,موتورسیکلت وسپا,موتورسیکلت بنلی,

چه موتورسیکلت هایی مناسب بانوان هستند؟

جامعه امروزی نگاه جنسیتی داشتن نسبت به مسائل همچون موتورسواری بانوان غیرعقلانی و عجیب است. البته با در نظر گرفتن خصوصیات ویژگی‌های افراد می‌توان گزینه‌های بهتری را به آن‌ها پیشنهاد داد. این روزها موتورسواری بانوان در مقایسه با گذشته عادی‌تر شده است.

گاهی موتورسواری می‌تواند برای بانوان کمی سخت به نظر برسد. ولی با توجه با نکات مهم مختلفی می‎‌توانید بهترین موتور را برای خود انتخاب کنید. در ادامه نکات و فاکتورهای اساسی برای انتخاب موتورسیکلت مناسب بانوان مورد بررسی قرار خواهیم داد.

موتور فروش|چه موتورسیکلت هایی مناسب بانوان هستند؟

علاقه زیاد خانم‌ها به موتورسواری از گذشته تا به اکنون!

علاقه بانوان به موتورسیکلت به خصوص در سال‌های اخیر غیرقابل انکار است، به طوری که این روزها بسیاری از بانوان برای انجام کارهای شخصی خود تمایل به استفاده از موتورسیکلت دارند. البته موتورسواری بانوان به سال 1895 میلادی، در اواخر جنگ جهانی دوم باز می‌گردد.

به همین دلیل می‌توان گفت که موتورسواری خانم‌ها قدمت زیادی داشته و یک مورد جدید محسوب نمی‌شود. شکل ظاهری و نوع هدایت موتورسیکلت باعث شده که اغلب خانم‌ها کم‌تر به سراغ آن بروند. اما اکنون به دلیل شلوغی و ترافیک‌های سنگین، به خصوص در شهرهای بزرگ، خانم‌ها علاقه و اشتیاق زیادی نسبت به موتورسواری پیدا کرده‌اند.

موتورسواری بانوان و قدمت آن

فاکتورهای مهم در انتخاب موتورسیکلت مناسب بانوان

به طور کلی محدودیتی در انتخاب موتورسیکلت برای خانم‌ها و آقایان وجود ندارد. یعنی بانوان می‌توانند هر موتورسیکلتی را متناسب با توانایی بدنی و سلیقه خود انتخاب کنند. البته اغلب بانوان موتورسیکلت‌های سبک و راحتی همچون موتورهای اسکوتر را به سایر موتورها ترجیح می‌دهند.

از دیگر ویژگی‌های این موتورها می‌توان به رنگ‌های جذاب و زیبای آن‌ها اشاره داشت. جالب است بدانید که موتورسیکلت‌های برند وسپا جزء محبوب‌ترین موتورسیکلت‌های موجود در بین بانوان است. در ادامه به فاکتورهای مهم و اساسی در انتخاب موتورسیکلت مناسب بانوان اشاره خواهیم داشت.

ارتفاع مناسب

بسیاری از خانم‌ها دارای قدی بین 160 تا 175 هستند. به همین دلیل موتورسیکلت‌های آفرود که معمولا ارتفاع بلندی دارند، نمی‌توانند برای این افراد مناسب باشند. این نکته به ظاهر جزئی می‌تواند لذت موتورسواری و همچنین راحتی شما را تضمین کند. به همین دلیل توصیه می‌کنیم این مورد را در زمان خرید حتما در نظر داشته باشید.

استهلاک پایین موتورسیکلت

یکی از مهم‌ترین مواردی که باید در زمان خرید موتورسیکلت به عنوان یک خانم در نظر داشته باشید، استهلاک و کیفیت ساخت آن است. موتورسیکلت‌هایی با استهلاک بالا معمولا زود به زود نیاز به سرویس و تعمیر پیدا می‌کنند و در بعضی مواقع لوازم یدکی آن‌ها کمیاب می‌شود.

به همین دلیل موتورسیکلت‌های پر استهلاک در دسته موتورسیکلت مناسب بانوان قرار نمی‌گیرند.

سواری راحت موتورسیکلت

از دلایل مهم علاقه بانوان به موتورسیکلت‌های بی کلاچ، می‌‎توان به عدم وجود آموزش آکادمیک برای اخذ گواهینامه موتورسیکلت اشاره داشت. به همین علت موتورهای اسکوتر از محبوبیت بالاتری در بین بانوان ایرانی برخوردار است. وزن پایین و نشیمنگاه راحت این موتورسیکلت‌ها رانندگی را برای افراد کم تجربه راحت‌تر می‌کند.

قابلیت حمل بار

اغلب بانوان در زمان خروج از منزل برای حمل لوازم شخصی و ضروری خود کیف دستی استفاده می‌کنند. حال اگر این افراد تمایل به خرید موتورسیکلت داشته باشند، بهتر است موتورهایی که امکان حمل بار را برای آن‌ها فراهم می‌کند، انتخاب کنند.

در بعضی از موتورسیکلت‌ها می‌توان وسایل را در زیر زین قرار داد و یا با نصب باکس، فضای نسبتا زیادی را بر حمل بار به وجود آورد.

آشنایی با بهترین موتورسیکلت مناسب بانوان

بر اساس خصوصیات و ویژگی‌های ذکر شده برای بهترین موتورسیکلت مناسب بانوان، قصد داریم چندین برند موتور محبوب و مناسب را به شما معرفی کنیم.

موتورسیکلت هوندا کلیک

موتورسیکلت هوندا کلیک از انواع موتورهای اسکوتر به حساب می‌آید. این موتور جذاب در بین افراد از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است. هوندا کلیک دارای ظاهری تهاجمی و اسپورت است. به همین دلیل در طی مدت زمان کوتاهی مورد توجه آقایان و خانم‌ها واقع شد.

موتورهای اسکوتر دارای سواری نرم و راحت هستند. به همین دلیل این موتورسیکلت مناسب بانوان و افراد کم تجربه است. دقت داشته باشید که موتور هوندا کلیک بین 125 تا 150 سی سی حجم دارد و به همراه یک سیلندر دو سوپاپه به حرکت در می‌آید.

از ویژگی‌های بارز این موتور می‌توان به استهلاک پایین، وجود قطعات یدکی آن در بازار، رنگ‌بندی‌های جذاب و خاص، سواری نرم و راحت آن اشاره داشت.

موتور سیکلت هوندا کلیک/ مناسب بانوان

موتورسیکلت وسپا (Primavera)

متورسیکلت وسپا Primavera از نظر ظاهری بسیار شیک بوده و دارای سواری درون شهری مناسب و راحت است. کمپانی وسپا به کیفیت موتورسیکلت‌های خود و همچنین رضایت مشتری اهمیت زیادی می‌دهد. به همین دلیل اصول و استانداردهای طراحی را در اسکوترهای خود رعایت می‌کند.

اگر می‌توانید بودجه خوبی را به خرید موتور اختصاص دهید، قطعا موتو وسپا پریماورا می‌تواند با رنگ‌بندی جذاب و قابلیت نصب اکسسوری باکس رضایت شما را به دست بیاورد.

موتورسیکلت وسپا (Primavera)/ مناسب بانوان

موتورسیکلت بنلی ستا

در زبان ایتالیایی ستا به معنای ابریشم است. این کمپانی برای نشان دادن لطافت و ظرافت موتورسیکلت‌های خود این نام را برای برند خود انتخاب کرد. موتورهای ستا با الهام از موتورهای دهه 60 طراحی و پیاده‌‌سازی شده‌اند. امکانات موتورسیکلت بنلی ستا شامل: انجیل 125 سی سی دو سوپاپ چهار زمانه، کلاچ اتوماتیک و استارت برقی می‌شود.

این موتورسیکلت با قیمت منصفانه و مناسبی ارائه می‌شود. پس اگر بودجه محدودی دارید، می‌توانید این موتور را در نظر داشته باشید.

موتورسیکلت بنلی ستا/ مناسب بانوان

موتور TVS ژوپیتر

در سال 2018 این موتورسیکلت به بازار ارائه شد. موتورسیکلت TVS ژوپیتر از اسکوترهای جذاب و شیک محسوب می‌شود. این موتور با وجود امکانات مناسب، با قیمت منصفانه‌ای ارائه می‌شود و پس از هوندا اکتیو، پرفروش‌ترین موتور در هند است. موتور TVS ژوپیتر به دلیل راحتی و ارتفاع کوتاه جزء بهترین گزینه‌ها برای بانوان است.

موتور TVS ژوپیتر/ مناسب بانوان

موتورسیکلت دینو کاوان 125

موتور دینو کاوان 125 از دیگر اسکوترهای مناسب بانوان است که وزن آن 100 کیلوگرم بوده و جزء سبک‌ترین موتور سیکلت‌ها محسوب می‌شود. این موتور از نظر ظاهری مشابه با بنلی ستا است. از ویژگی‌ها و امکانات موتور دینو کاوان 125 می‌توان به شتاب مناسب، طراحی زیبا و فانتزی، رنگ‌بندی جذاب اشاره داشت.

حجم موتور این اسکوتر 125 سی سی بوده و دارای 4 سوپاپ و یک سیلندر است. دقت داشته باشید که حداکثر سرعت موتور دیتو کاوان 125، 90 کیلومتر بر ساعت است.

موتورسیکلت دینو کاوان 125/ مناسب بانوان

انواع موتورسیکلت‌ برقی

انواع موتورسیکلت برقی می‌تواند برای بانوان مناسب و ایده آل باشد. این موتورها برای سفرهای درون شهر گزینه خوبی محسوب می‌شود. البته تعداد این موتورسیکلت‌ها در سطح شهرها کم است. با این حال می‌تواند یک انتخاب هوشمندانه برای بانوان باشد.

از ویژگی‌های استفاده از این موتور می‌توان به جمع و جور بودن آن، جلوگیری از آلودگی هوا، حفظ محیط زیست، راحتی آن برای سفر درون شهری اشاره داشت. جالب است بدانید که برای رانندگی با موتورسیکلت‌های برقی در اغلب موارد نیاز به ارائه گواهینامه نیست.

از معایب این موتورسیکلت‌ها می‌توان به کم بودن قطعات و لوازم آن اشاره داشت. به همین دلیل توصیه می‌کنیم برای جلوگیری از مشکلات احتمالی از برندهای معتبر خریداری نمایید.

انواع موتورسیکلت‌های برقی/ مناسب بانوان

جمع بندی

در این مقاله به بهترین موتورسیکلت مناسب بانوان پرداختیم. همانطور که اشاره شد، موتورسواری بانوان نسبت به گذشته عادی‌تر شده است. ولی هنوز هم در برخی شهرها، به خصوص شهرهای کوچک‌تر این موضوع را غیرعادی و نامناسب جلوه می‌دهند. در صورتی که نگاه جنسیتی داشتن به چنین موضوعی کاملا اشتباه و غیرانسانی است.

دقت داشته باشید که بانوان نیز مانند تمامی مردان قادر به راندن هر نوع موتورسیکلت در هر حجمی را دارند. ولی موتورسیکلت‌های معرفی شده در این مقاله برای افراد تازه‌کار به ویژه دختران راحت‌تر و کاربردی‌تر است. اگر شما هم تجربه موتورسواری با موتورسیکلت‌های ذکر شده و یا مدل‌های دیگر دارید، می‌توانید نظرات خود را از بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

 

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *