موتور فروش
موتور فروش

افزایش 38 درصدی خرید و فروش موتور سیکلت در تهران

افزایش 38 درصدی خرید و فروش موتور سیکلت در تهران

چرا خرید و فروش موتورسیکلت در تهران زیاد است؟

جالب است بدانید که بیش از ۲۱ درصد موتورسیکلت های کشور در تهران بزرگ تردد می کنند. تهران بزرگ با حدود 2 میلیون موتورسیکلت، خراسان رضوی با یک میلیون و 300 هزار دستگاه، اصفهان با یک میلیون و 200 هزار دستگاه، فارس با 916 هزار دستگاه و خوزستان با 564 هزار دستگاه موتورسیکلت بیشترین تعداد موتورسیکلت کشور را به خود اختصاص داده اند. در مقابل این استان ها، استان های کهگیلویه و بویراحمد با 25 هزار دستگاه موتورسیکلت، ایلام با 34 هزار دستگاه، اردبیل با 50 هزار دستگاه، چهارمحال و بختیاری با 65 هزار دستگاه و خراسان جنوبی با 84 هزار دستگاه موتورسیکلت کمترین تعداد موتورسیکلت در کشور را به خود اختصاص داده اند.

افزایش 38 درصدی خرید و فروش موتورسیکلت

پس از گرانی خودرو، تقاضا برای موتور سیکلت چند برابر شده است. طبق آمار، امسال تعداد موتورسیکلت‌های شماره‌دار وپلاک گذاری شده 35 درصد و جابجایی آنها 38 درصد افزایش یافته است.

تا قبل از این همه افراد به دلیل امنیت بالاتر مایل به خرید وسیلیه نقلیه و خودرو بودند,اما با جهش و بالا رفتن نجومی قیمت ها گرایش به خرید و فروش موتورسیکلت بسیار زیاد شده است.

البته در حال حاضر خرید و فروش موتورسیکلت در تهران نیز همچنان ارزان نیست,بلکه به نسبت خودرو ازقیمت بهتری برخوردار است.

در گذشته ای نه چندان دور افراد به دنبال خرید موتور برای سرگرمی و تفریحی برای اوقات فراغت بودند و از این وسیله استفاده زیادی نمی کردند و درصورت خسارات دیدن این وسیله خیلی حساسیت به خرج نمی دادند.اما این روز ها به دلیل بالارفتن قیمت ها و هزینه های تعمیرات وتبدیل موتورسیکلت به وسیله ای ضروری برای برخی از افراد مثل پیک های موتوری تمامی خسارات وارده به موتورسیکلت ها برای خرید و فروش موتورسیکلت از اهمیت بالایی برخوردار خواهند بود.

برای خرید وفروش موتورسیکلت با موتورفروش دیگر نگران نخواهی بود.

 

نحوه معامله و خرید و فروش موتورسیکلت

عقد قرارداد خرید و فروش موتورسیکلت با چالش های زیادی همراه است. عدم توجه به هر یک از موارد مربوط به این قرارداد ممکن است موجب خسارات مالی هر یک از طرفین و مشکلات حقوقی و کیفری برای کاربران شود. خرید و فروش اموال یا اموال مسروقه دیگران یکی از کلاهبرداری ها و چالش های خرید و فروش این محصول است که در جامعه امروزی بسیار رایج و متعدد است. در این بین بررسی نکات مربوط به تنظیم قرارداد فروش موتور سیکلت می تواند خروجی خوبی برای دست اندرکاران این نوع خرید و فروش باشد.

 

نحوه انعقاد قرارداد فروش موتورسیکلت

هنگام تنظیم قرارداد فروش موتورسیکلت باید به نکات مختلفی توجه کرد. از مقررات قانونی گرفته تا نحوه نگارش این قراردادها که می تواند معانی حقوقی متفاوتی داشته باشد، مصرف کنندگان باید به آنها توجه کنند. اگر به دنبال چنین قراردادی هستید و سعی در خرید یا فروش موتورسیکلت دارید، بهتر است در اولین قدم با مفاد این گونه قراردادها آشنا شوید. اگرچه آشنایی با مفاد این قراردادها شرایط لازم و کافی را برای تنظیم محکم و دقیق این قرارداد ایجاد نمی کند، اما همچنان می تواند گام خوبی باشد تا طرفین تا حدودی با مفاد مربوطه آشنا شوند.

با آشنایی با مفاد قراردادهای معمول فروش موتور سیکلت، شرایط این گونه قراردادها را درک کرده و شرایط اولیه را به درستی دریافت خواهید کرد. به هر حال، تنها استفاده از مشاوره حقوقی می تواند بهترین شرایط را برای شما ایجاد کند. با بررسی مفاد مربوط به قرارداد فروش موتورسیکلت و همچنین شرایط تعیین هر یک از این بندها می توانید با کیفیت بهتری نسبت به ایجاد این قرارداد اقدام نمایید.

زیان های ناشی از عدم پرداخت به موقع قیمت معامله در خریدوفروش موتورسیکلت

مشکلات و تاخیر در پرداخت مبلغ مربوط به قرارداد خرید و فروش موتور سیکلت محتمل است. در نهایت ممکن است خریدار به دلایل مختلف از پرداخت مبلغ باقی مانده خودداری کند. برای جلوگیری از این مشکلات، بهتر است در متن قرارداد فروش موتور سیکلت، زیان تاخیر مبلغ قرارداد را تعریف کنید. مشروط بر اینکه خریدار به هر دلیلی در پرداخت مبالغ تعیین شده در تاریخ های تعیین شده تاخیر داشته باشد به جای هر روز تاخیر مکلف به پرداخت می باشد. N% مبلغ قرارداد به فروشنده خواهد بود

 

شرایط معاملات موتورسیکلت

یکی دیگر از بند های بسیار مهم در بندهای قرارداد فروش موتور سیکلت، بند مربوط به مفاد قرارداد است. در این بند، طرفین باید توافقات انجام شده را به متن قرارداد اضافه کنند. به طور کلی توافقات کلی وجود دارد که می توانید در نمونه قرارداد فروش موتورسیکلت مشاهده کنید.

طرفین باید یک توافق نامه کتبی به قرارداد اضافه کنند. حتی در صورت اضافه شدن بند جدیدی پس از تنظیم قرارداد فروش موتور سیکلت، لازم است متن مربوط به توافق با نظر داور به قرارداد اضافه شود. مواردی مانند مکان و زمان مراجعه به دفتر برای انتقال سند باید در این قسمت تنظیم شود. همچنین زیان های ناشی از عدم حضور فروشنده را در پروتکل تحویل سند تصحیح و در متن قرارداد درج نمایید.

 

عنوان قرارداد فروش موتور سیکلت

همچنین باید توجه داشته باشیم که قرارداد فروش موتورسیکلت مانند سایر قراردادهای فروش کالا دارای عنوان مشخصی است که باید در تمامی صفحات قرارداد آن را درج کنید.  در عقد قرارداد فروش موتورسیکلت هرگز از عناوین غیر مرتبط استفاده نگردد و در صورت استفاده طرف مقابل از این عناوین خودداری کرد. توجه داشته باشید که استفاده از عناوین غیر مرتبط با متن قرارداد ممکن است شرایط حقوقی متفاوتی را برای آن ایجاد کند و شما را با چالش های جدیدی مواجه کند.

مرجع حل اختلاف در متن قرارداد خرید و فروش موتورسیکلت

همچنین درج این نکته در قرارداد ضروری است. داور نقش بسیار مهمی در خرید و فروش کالا دارد. در صورت بروز مشکلات و اشکال در حین اجرای قرارداد و یا نیاز به تغییر متن، داور می تواند اعتبار مضاعفی به قرارداد داده و بین طرفین به عنوان قاضی قضاوت کند. این امر می تواند از حضور در دادگاه جلوگیری کرده و فضای مناسبی را برای طرفین ایجاد کند. هنگام تعیین داور می توانید به دنبال افراد قابل اعتماد و قابل اعتماد باشید و این کار را به شورایی 3 یا 5 نفره بسپارید.

 

مراحل فسخ در تنظیم قرارداد خرید و فروش موتورسیکلت

ضمناً در مفاد قرارداد خرید و فروش موتورسیکلت باید موارد فسخ قرارداد را نیز قید نمایید. در این بند از قرارداد به مواردی اشاره خواهد شد که در صورت بروز آنها امکان فسخ و فسخ قرارداد برای طرفین وجود دارد. مثلاً سرقت مال مورد نظر یا عدم توانایی در فروش آن به دلیل عذر قانونی و موارد مشابه می تواند مبنای بندهای این بند از قرارداد باشد. همچنین عدم صحت در فروش موتورسیکلت و اظهارات کذب در مورد آن نیز می تواند یکی از دلایل فسخ قرارداد و فراهم شدن شرایط برای این منظور باشد.

 

تعداد رونوشت ها

همچنین باید تعداد نسخه های قرارداد را در متن قرارداد ذکر کنید. این موضوع از نظر کاهش احتمال جعل و ایجاد اطمینان بیشتر در بین طرفین حائز اهمیت است. رعایت این نکات هنگام عقد قرارداد خرید و فروش موتورسیکلت بسیار حائز اهمیت است که احتمال جعل را به حداقل می رساند. این نکات در نگاه اول بسیار ساده و ابتدایی به نظر می رسند اما در عمل می توانند شرایط فوق العاده بهتری را برای معامله ها ایجاد کنند.

نکته دیگری که هنگام تنظیم متن قرارداد خرید و فروش موتورسیکلت باید به آن توجه کنید امضا و اثر انگشت طرفین است. امضا و اثر انگشت طرفین قرارداد باید در تمام صفحات آن قید شود. همچنین اگر از قرارداد دستی و کپی برای این منظور استفاده می کنید، بهتر است در زمان امضای کپی ها را حذف کنید.

کلام آخر

تمامی نکات بالا توسط موتورفروش برای بالابردن سطح آگاهی و خرید و فروشی مطمئن تر و لذت بخش تر گردآوری شده است.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *