ارسال آگهی تنها برای اعضای سایت امکان پذیر میباشد.
چنانچه هم اکنون عضو سایت هستید وارد شوید و در غیر این صورت در سایت ثبت نام کنید
هدف از خلق وسایل نقلیه ایجاد یک بستر برای راحتی افراد است. در حال حاضر و با گذشت زمان روند مهندسی دستخوش تغییراتی شده است و همچنین محصولاتی که برای راحتی انسان روی میز قرار دارد بسیار متفاوت است. یکی از موارد موتورها هستند. در این مقاله به مقایسه بنلی 300 با ns200 می پردازیم. اگر نمی دانید فرق بنلی 300 با ns200 چیست با ما همراه باشید.
ویژگی | بنلی 300 | Ns200 |
حجم موتور | 300 سی سی | 200 سی سی |
توان | 30 اسب بخار (22 کیلووات) در 8500 دور در دقیقه | 16.8 اسب بخار (12.5 کیلووات) در 9750 دور در دقیقه |
سیستم خنک کننده | آب خنک | خنک کننده مایع |
ظرفیت باک | 16لیتر | 12 لیتر |
وزن | 165 کیلوگرم | 151 کیلوگرم |
بنلی 300 یک موتور نیکد شهری است که بسیاری آن را آغاز ورود به دنیای موتورهای نیمه سنگین می دانند. این مدل گرچه تحت برند ایتالیایی بنلی عرضه می شود، اما در واقع محصول کمپانی ژجیانگ چین است و از سال 1397 وارد بازار ایران شده است. طراحی این موتور شباهت زیادی به نسخه 250 دارد و با نمای عضلانی، خطوط تیز و فرم اسپرت فلاپ ها و باک، ظاهری جوان پسند ایجاد می کند.
پالس ns200 از جمله محبوب ترین نیکد اسپرت های بازار ایران است که با شتاب عالی، استهلاک کم و لذت سواری بالا شناخته می شود. این موتور در اصل محصول باجاج هند بوده و از سال 1393 وارد کشور شده است طراحی ظاهری موتور سیکلت ns200 به صورت تهاجمی و جذاب بوده و به دلیل هندلینگ مناسب و کیفیت بالای قطعات جایگاه ویژه ای میان موتورسواران دارد.
با وجود اینکه سری های اولیه مشکل شاتون زدن داشتند، اما بعد از مدتی این ایراد بر طرف شد. در کل ns200 را می توان یک نسخه اقتصادی تر از KTM Duke 200 دانست که ارزش خرید بالایی دارد و برای کسانی که به دنبال هیجان، زیبایی و سواری مطمئن هستند گزینه ای مناسب است و همین امر افراد را به خرید موتور سیکلت باجاج ترغیب می کند.
زمانی که بحث انتخاب بین بنلی 300 و ns200 پیش می آید، سوالات زیادی درباره فرق بنلی 300 با ns200 مطرح می شود. این دو موتور هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند که می توانند تجربه سواری شما را تغییر دهد. در این بخش به مقایسه بنلی 300 و ns200 می پردازیم تا بتوانید تصمیم درستی بگیرید.
مشخصات | Ns200 | بنلی 300 |
نوع موتور | تک سیلندر، چهار زمانه، سه شمع DTS-i | دو سیلندر، چهار زمانه، آب خنک |
حجم موتور | 200 سی سی | 300 سی سی |
قدرت موتور | 16.8 اسب بخار (12.5 کیلووات) در 9750 دور در دقیقه | 30 اسب بخار (22 کیلووات) در 8500 دور در دقیقه |
گشتاور | 18.74 نیوتن متر | 27 نیوتن متر در 6500 دور در دقیقه |
سیستم خنک کننده | خنک کننده مایع | آب خنک |
سیستم سوخت رسانی | انژکتوری و کاربراتور | انژکتوری |
جعبه دنده | 6 سرعته | 6 سرعته |
نوع تعلیق جلو | هیدرولیکی | تلسکوپی با قطر 41 میلی متر |
نوع تعلیق عقب | مونوشاک | دو شاخه با قابلیت تنظیم |
ظرفیت مخزن سوخت | 12 لیتر | 16 لیتر |
وزن | 151 کیلوگرم | 165 کیلوگرم |
نوع استارت | استارتی | استارتی |
نوع ترمز جلو | دیسکی 300 میلی متر با ABS تک کاناله | دیسکی دوگانه 260 میلی متر با ABS در برخی مدل ها |
نوع ترمز عقب | دیسکی 230 میلی متر | دیسکی 240 میلی متر |
در مقایسه بنلی 300 با ns200 یکی از مواردی که به چشم می آید تفاوت در قدرت و شتاب است. بنلی 300 با قدرت 300 اسب بخاری خود در مقایسه با ns200 که فقط 16.8 اسب بخار قدرت دارد، شتاب و سرعت بالایی را ارائه می دهد. این مسئله در فرق بنلی 300 و ns200 در شتاب گیری و سرعت های بالا عملکرد بهتری دارد.
همچنین بنلی 300 گشتاوری بیشتری نسبت به ns200 دارد که باعث می شود در شرایطی که بار زیاد است عملکرد بهتری داشته باشد.
حجم موتور و نوع سیستم خنک کننده یک تفاوت بنلی 300 با ns200 است. بنلی 300 با حجم 300 سی سی و سیستم آب خنک عملکرد بهتری در دمای بالا دارد و در شرایط سخت دمای موتور را بهتر کنترل می کند. در مقابل ns200 با حجم 200 سیسی و سیستم خنک کننده مایع در دمای بالا ضعیف تر عمل می کند.
در “مقایسه بنلی 300 با ns200” و در زمینه ترمزها، بنلی 300 به دلیل استفاده از ترمزهای دیسکی دوگانه با قطر 260 میلی متر، قدرت توقف بیشتری نسبت به ns200 با ترمز دیسکی 300 میلی متری دارد. هر دو موتور به سیستم ABS مجهز هستند که ایمنی را در سرعت های بالا تامین می کند. اما بنلی 300 به دلیل ترمزهای بهتر و قدرت توقف بالاتر، در شرایط مختلف ایمنی بیشتری فراهم می کند.
یکی دیگر از موارد تفاوت بنلی 300 و ns200، در سیستم تعلیق است. بنلی 300 با تعلیق دو شاخه و قابلیت تنظیم راحتی بیشتری در سواری های طولانی یا جاده های ناهموار دارد. اما ns200 با سیستم تعلیق مونوشاک بیشتر برای سواری های شهری مناسب است و به راحتی در جاده های صاف و کوتاه عملکرد خوبی دارد.
برای “مقایسه بنلی 300 و ns200 ” در بخش ابعاد و وزن باید گفت، ns200 کمی سبک تر از بنلی 300 است (151 کیلوگرم مقابل 165 کیلوگرم بنلی 300). این باعث می شود که ns200 برای سواری در ترافیک یا خیابان های باریک راحت تر و کنترل پذیرتر باشد. از طرفی، بنلی 300 با ابعاد بزرگتر و فاصله محوری بیشتر، در جاده های طولانی و صاف پایداری و راحتی بیشتری را فراهم می کند.
یکی از مهم ترین نکات در مقایسه بنلی 300 با ns200، ظرفیت مخزن سوخت است. بنلی 300 با مخزن سوخت 16 لیتر برای سفرهای طولانی تر مناسب تر است، در حالی که تنها 12 لیتر ظرفیت دارد و برای مسافرت های طولانی ممکن است نیاز به توقف های بیشتر برای سوخت گیری داشته باشید. همچنین، بنلی 300 مصرف سوختی بین 3.5 تا 4 لیتر در 100 کیلومتر دارد که برای موتور 300 سی سی معقول است.
اگر در انتخاب موتور بنلی 300 یا ns200 در تردید هستید، موتور سیکلت ns200 به دلیل استفاده از موتور تک سیلندر، طراحی ساده تر و استفاده از قطعات رایج و متداول هندی، هزینه نگهداری پایین تری دارد. در این موتور سرویس های دوره ای آن سریع، کم هزینه و استهلاک موتور آن نیز نسبتا کم است. اما در سمت مقابل موتور بنلی 300 با موتور دو سیلندر و ساختار پیچیده تاری که دارد، علاوه بر مصرف سوخت بالاتر، به قطعات گران تر و سرویس های دقیق تری نیز نیاز دارد که هزینه نگهداری کلی آن را افزایش می دهد. پس:
Ns200 برای استفاده روزمره مناسب تر است، چرا که وزن آن کمتر، استهلاک پایین تر و هزینه نگهداری آن مقرون به صرفه تر است.
بنلی 300، زیرا توان آن بالاتر و سرعت و شتاب بیشتری دارد به همین علت برای سرعت بالا گزینه ای ایده آل است.
بنلی 300 به دلیل دو سیلندر بودن و قطعات گران تری که دارد هزینه سرویس بیشتری نسبت به ns200 دارد.