موتور فروش
موتور فروش

آیا کسی را می‌شناسید که تابه‌حال به شمال سفر نکرده‌ باشد؟

به احتمال زیاد جوابتان منفی است. ولی اگر کمی با این سوال بازی کنیم و اسم شهرها یا مناطق بکر و کمتر شنیده شده مازندران را بیاوریم قطعا جواب‌ها هم تغییر می‌کنند و تعداد کسانی که فقط به چند شهر خاص شمالی، چندین و چند بار سفر کرده‌اند بیشتر می‌شود.

در این میان عده کمی هستند که دیگر مناطق زیبا و جذاب شمال را دیده‌ باشند. مکان‌هایی که اتفاقا هم دیدنی‌های بی‌نظیری دارند و هم امکانات و دسترسی‌های خوب و قابل قبول. بنابراین اگر در یکی از تعطیلات پیش‌رو قصد سفر به شمال را دارید، این متن را بخوانید تا سفری خاص‌تر از همیشه داشته باشید.

از قایق سواری و جت اسکی تا حمام آفتاب، همه و همه در محمودآباد

اگر جاده هراز را برای سفر به شمال انتخاب کرده‌باشید، نزدیک‌ترین شهر ساحلی محمودآباد است. یک شهر توریستی و زیبا که با اقامت در آن هم از صفای دریا استفاده می‌کنید و هم از زیبایی چشم‌نواز شالیزارها لذت خواهید برد. در این شهر تفریحات ساحلی عالی و متنوعی دردسترس است، به خصوص اگر در فصل تابستان به محمودآباد سفر کنید، می‌توانید علاوه بر شنا از تجربه انواع تفریحات آبی دیگر لذت ببرید. برای اقامت در این شهر، هتل‌هایی با امکانات خوب و مناسب برای مسافران وجود دارد که با توجه به مبلغی که قرار است هزینه کنید می‌توانید چندین گزینه برای انتخاب داشته باشید و با مقایسه امکانات و قیمت هتل‌های مختلف محمودآباد، یک هتل را برای اقامت رزرو کنید.

هتل نارنجستان، هتل صدف و هتل مروارید خزر، جزء هتل‌های لوکس، باامکانات عالی و البته باهزینه بالا در این منطقه هستند که با سوییت‌ها و اتاق‌هایی بسیار تمیز و انواع امکانات ازقبیل سالن بدنسازی، بیلیارد، استخر شنا، سونا، جکوزی و ماساژ در خدمت مسافران هستند.

هتل دریا، هتل ترنجستان، هتل دلمون، هتل آپارتمان ماهان و هتل آپارتمان اکسین، هتل‌های سه‌ستاره شهر محمودآباد هستند که با هزینه کمتری می‌توانید در آن‌ها اقامت داشته باشید و از ساحل اختصاصی و تفریحات ساحلی و آبی این هتل‌ها مثل جت‌اسکی،، موتور چهارچرخ، قایق، کایت، حمام آفتاب و… استفاده کنید.

اگر باز هم بخواهید کم‌خرج تر سفر کنید دراین شهر گزینه‌های دیگری هم هست که شاید خیلی لوکس و خاص نباشند ولی به نسبت هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید امکانات خوبی در اختیارتان می‌گذارند. متل شهر قصه، متل پرستو، مجتمع اقامتی ساینا، هتل آپارتمان الف، هتل آپارتمان ترنج، متل فانوس دریا اقامتگاه‌هایی هستند که هم باشگاه بیلیارد دارند و هم کافی‌شاپ و هم‌چنین امکان قایق سواری و استفاده از ساحل زیبای دریا را در اختیار شما قرار می‌دهند. در سفر به محمودآباد از سرزدن به پارک‌های ملت، مرکزی، لاله و طاهباز غافل نشوید مخصوصا اگر به شهربازی علاقه دارید. در کنار همه این‌ها قبل از این‌که محمودآباد را ترک کنید حتما به بازار ماهی‌فروشان این شهر سر بزنید و انواع ماهی‌های دریا را هم ببینید و هم بخرید.

نور: شهر آبشارهای نورانی

از محمودآباد که به سمت غرب مازندران بروید پس از حدود 25 کیلومتر به شهر نور می‌رسید. شهرستان نور با مناطق جنگلی زیبا، آبشارهای دیدنی، روستاها، ییلاقات خوش آب‌وهوا و دریاچه‌های خیره‌کننده، مقصد بسیار مناسبی برای سفر و لذت بردن از طبیعت است. در 5 کیلومتری نور به آبشار زیبا و معروف آب‌پری می‌رسید که با انواع درختان و گیاهانی پوشیده شده است که جلوه آبشار را بیشتر می‌کنند. همچنین در روستای ونوش در ده کیلومتری غرب نور، مجموعه‌ای از آبشارهای زیبا وجود دارند که سه تای آن‌ها از بقیه معروف‌تر هستند. این مجموعه آبشارها در دل جنگل و کوهستان جلوه خاص و قشنگی دارند که هم می‌توانید از مناظر زیبای آن‌ها لذت ببرید و هم اگر اهل کوهنوردی حرفه‌ای باشید این مکان، شما را در صورت همراه داشتن تجهیزات لازم، به تجربه خاص و به‌یادماندنی‌ای مهمان خواهد کرد. پیشنهاد می‌کنم حتما از نور به سمت چمستان حرکت کنید.

الیمالات، نوری در دل جنگل

از پارک جنگلی کشپل دیدن کنید و در همان مسیر به دریاچه الیمالات بروید. دریاچه‌ای رویایی را در دل جنگل ببینید و چند ساعتی را به پیاده‌روی و پیک‌نیک بگذرانید.

پیشنهاد ما این است که حتما در انتهای مسیر به روستای ییلاقی لاویج بروید، به چشمه‌های آبگرم آن سری بزنید و از خاصیت درمانی آن استفاده کنید. حتی اگر بخواهید می‌توانید در هتل‌آپارتمان آبگرم لاویج بمانید و هرچه بیشتر از آب‌وهوا و طبیعت بکر و زیبای این روستا استفاده کنید. پارک جنگلی نور نیز یک پارک با امکاناتی مثل زمین بازی کودکان، آلاچیق، رستوران و… است که دیدنش خالی از لطف نخواهد بود.

خانه پدری “افسانه” و “مانلی”

اگر اهل شعر و ادب هستید، دیدن روستای یوش و خانه نیما یوشیج را در برنامه سفر خود بگنجانید. حال و هوای این روستا و خانه نیما طوری است که بدون شک تا ابد در خاطرتان خواهد ماند. کلیسای آنتوان مقدس نیز، پیشنهاد ما به علاقمندان به بازدید از ساختمان‌های قدیمی با معماری‌های منحصر به فرد است. این کلیسا در روستای علمده در شهرک ساحلی هایکاشن قرار دارد که یک بنای قدیمی با سقفی گنبدی شکل است.

اقامت در شهر روشنی‌ها: نور

اقامت در نور با انواع سوییت و هتل های لوکس و ساحلی، گزینه خوبی برای سفر به شمال است، همچنین این اقامتگاه ها امکاناتی کامل مانند زمین والیبال، پینگ‌پنگ و بسکتبال، پیست دوچرخه سواری، سونا و جکوزی رایگان دارد. هتل نارنجستان و هتل مروارید خزر هم که به‌ترتیب در هفت و چهارده کیلومتری جاده محمودآباد به نور قرار گرفته‌اند، برای اقامت در نور مناسب هستند.

برای اقامت کم‌هزینه‌تر در نور هم می‌توانید به گزینه‌هایی مثل هتل‌ سه‌ستاره نگین و آریان فکر کنید که امکاناتی از قبیل رستوران، کافی شاپ، باشگاه بیلیارد، فروشگاه و پارکینگ دارند.

تنکابن: طبیعت و زیبایی به توان هزار

تا این‌جا از دو شهر شرقی مازندران برایتان گفتیم ولی حالامی‌خواهیم یکی از دیدنی‌ترین شهرهای غرب مازندران و قطب مرکبات این استان یعنی شهر تنکابن را به شما معرفی کنیم. تنکابن با جنگل‌های معروف دوهزار و سه هزار و چشمه‌های جوشان یکی از تماشایی‌ترین شهرهای شمالی است. دیدنی‌های این شهر بی‌شمار و از شدت زیبایی غیرقابل توصیف هستند اما در این مطلب به طور خلاصه به معرفی تعدادی از آن‌ها می‌پردازیم.

جنگل دوهزار، یک منطقه جنگلی زیبا و رویایی در شهرستان تنکابن است که رودخانه‌ای خروشان از وسط آن می‌گذرد. در مسیر این رودخانه، آبشار سنگ‌بن چشمه، نگاه هر بیننده‌‌ی خوش ذوقی را خیره می‌کند. همچنین در این جنگل، منطقه‌ای به نام فلکده وجود دارد که چشمه‌ای آبگرم از زمین آن می‌جوشد. این چشمه گوگرد ندارد و مناسب آب‌تنی و علاج دردهای مفصلی است. در نقطه اتصال جنگل دوهزار و سه‌هزار، پارک جنگلی چالدره در دره‌ای عمیق و سرسبز قرار گرفته است. کلبه‌های زیبایی برای اقامت در این مکان وجود دارند که به پارک  جنگلی چالدره جلوه خاصی می‌دهند. یکی دیگر از مناطق دیدنی تنکابن، دشت دریاسر است. دشتی قرارگرفته در میان چهار کوه که رودخانه‌ای وسط آن روان است و چشمه‌هایی نیز از کف این دشت می‌جوشد که همگی در کنار هم ترکیبی چشم‌گیر و خیره‌کننده دارند. پل چشمه کیله نماد شهر تنکابن است. این پل در دوره پهلوی اول توسط مهندسین روسی و آلمانی ساخته شده است و یکی از دیدنی‌های زیبای شهر است.

غار آبی دانیال که فضا و آب سرد با سقف آهکی زیبایی دارد یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری تنکابن است اگر از غارنوردی لذت می‌برید سری هم به دانیال بزنید.

پارک ملی خشکه‌داران، یک منطقه با انواع گونه‌های نادر گیاهان است. این پارک حفاظت شده، موزه‌ای است از انواع گیاهان خاص که می‌توانید یک نمونه بکر و کامل از اکوسیستم جلگه‌ای منطقه شمال را در آن ببینید. یک موزه تاریخ طبیعی از حیوانات تاکسیدرمی نیز در حاشیه پارک وجود دارد که برای علاقمندان به انواع حیوانات جالب توجه خواهد بود.

بیش از 50 سال به عقب برگردید : ماشین زمان روستاهای تنکابن

شهرستان تنکابن، مناطق روستایی زیبایی نیز دارد که در این سفر می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید و اگر به زندگی سنتی و دور از تکنولوژی و امکانات علاقه دارید یا دوست دارید آن‌را تجربه کنید، می‌توانید یکی دو روزی را در اقامتگاه‌های بومگردی این روستاها بمانید و کمی شارژ شوید. ساختمان هر کدام از این اقامتگاه‌ها بیش از پنجاه سال قدمت دارند. این اقامتگاه‌ها عبارتند از: اقامتگاه سنتی رنگین‌خانه در روستای شعیب کلایه، اقامتگاه خونه مادرجون در روستای چالکش، اقامتگاه کلچال در روستای گاوپشته، اقامتگاه نسا در روستای یوج، اقامتگاه خونه خورشید در روستای جل‌جلاسر، اقامتگاه پرداروم در روستای گرماپشته، اقامتگاه کندوج، ترنگ و… . هزینه ماندن در این اقامتگاه‌ها مناسب است و بسیار تمیز و مرتب هستند. برای حفظ حالت زندگی سنتی، سرویس بهداشتی و حمام این مجتمع‌ها در حیاط قرار گرفته‌اند و تختخواب نیز ندارند ولی اقامت در آن‌ها برایتان تجربه‌ای منحصر به‌فرد خواهد بود. اگر قصد ماندن در هتل را دارید و به دنبال یک جای لوکس و خاص هستید، هتل وستا که اولین هتل‌ویلا در ایران است، گزینه خوبی برای شما خواهد بود. این هتل برای هر ویلا حیاط، بالکن و استخر اختصاصی دارد و رستوران با غذای محلی، سالن بیلیارد و بدنسازی، سینما، کتابخانه و کلوپ کودک از دیگر امکانات این هتل هستند. هتل چالدره، هتل صدرا و هتل‌آپارتمان باروژ هم هتل‌های با قیمت مناسب این شهر هستند که اولی در دل جنگل و دوتای بعدی در ساحل دریا قرارگرفته‌اند. در هتل چالدره امکان دوچرخه سواری، ماهی‌گیری و اسب سواری برای مسافران فراهم است.

کلاردشت: بهشتی بر فراز کوهستان

تا به اینجا با محمودآباد، نور و تنکابن آشنا شدیم، ترکیبی از جنگل و دریا که هر کدام به‌تنهایی می‌توانند طعم سفری لذت‌بخش و خاطره‌انگیز را به ما بچشانند. در آخر می‌خواهیم این متن را با یک پیشنهاد خاص و منحصر به فرد از سفر به شمال همراه کنیم. پیشنهاد سفر به کلاردشت، دشتی زیبا بر فراز کوه‌ها که ییلاقات و آبادی‌های فراوانی را دربرگرفته است.

در دشت کلاردشت مناطق روستایی و دیدنی‌های زیادی وجود دارد. از همان ابتدای حرکت، در مسیر عباس‌آباد به کلاردشت می‌توانید از طبیعت جنگلی اطراف جاده لذت ببرید و در خود منطقه هم سری به روستاهای اجابیت، مازیچال و… بزنید. جنگل مجل، مکارود، رودخانه سردآبرود از دیگر دیدنی‌های کلاردشت هستند. چشمه‌های آبگرم و یخچال‌های طبیعی بسیاری نیز در کلاردشت وجود دارند که می‌توانید به لیست جاهایی که قرار است ببینید، اضافه کنید.

مهمانی کوه‌های کلاردشت

کلاردشت، کوه‌های زیادی دارد بنابراین در این منطقه هم به صورت تفریحی و هم حرفه‌ای می‌توانید به کوهنوردی بروید. کاخ سلطنتی رضاشاه، پی قلعه و شهرک گلدشت از دیگر مکان‌های دیدنی این منطقه هستند.

از ویلای لوکس و مجهز تا هتل‌های سه‌ستاره

هتل باران سبز، هتل پارسیان کلاردشت، هتل توکل کلاردشت، هتل آپارتمان تخت‌جمشید، هتل مارال و متل پانیذ، هتل‌های این منطقه هستند که نماهای بسیار زیبا به کوهستان دارند و دور از شلوغی و سروصدای شهر می‌توانید با آرامش کامل در آن‌ها اقامت داشته باشید. همه این هتل‌ها سه ستاره هستند و امکاناتی معمولی مثل کافی‌شاپ، رستوران و پارکینگ دارند. البته امکان یک اقامت لوکس و مدرن نیز در این منطقه برای شما فراهم است. اگر فضاهایی بزرگ با استخر و جکوزی و … می‌خواهید، می‌توانید ویلاهایی باامکانات بالا در کلاردشت اجاره کنید و لذت ببرید.

حتما این بار که کسی از شما بپرسد تعطیلات را به کجا می‌روی؟… نمی‌توانید تمام این شهرها را در یک جهت جغرافیایی خلاصه کنید وبگویید می‌روم شمال!… محمودآباد، نور، تنکابن و کلاردشت اگرچه همگی در شمال ایران قرار دارند اما هرکدام با زیبایی‌های خاص و منحصر به فرد، هویتی مستقل دارند. پس خوب است شهرهای شمالی را به نام کوچکشان صدا بزنید و برای دیدن تک‌تکشان وقت بگذارید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *